آموزش ویژوال بیسیک و برنامه نویسی

سورس,ویژوال بیسیک,نرم افزار,باشگاه,بدنسازی,فوتبال,آنالیز,پیش بینی,کد,برنامه نویسی

آموزش ویژوال بیسیک و برنامه نویسی

سورس,ویژوال بیسیک,نرم افزار,باشگاه,بدنسازی,فوتبال,آنالیز,پیش بینی,کد,برنامه نویسی

دور زدن محدودیت های نام گذاری فایلها و فولدرها در ویندوز

حتما تا به حال متوجه شده اید که برای نام گذاری فایلها و فولدرها نمی توانید از یک سری کاراکترهای خاص مثل  ستاره * علامت سوال ؟ کوچکتر و بزرگتر > < دو نقطه اسلش / بک اسلش \ و علامت یا | استفاده کنید در ادامه روشی ابتکاری برای دور زدن این محدودیت خواهید یافت
امتحان کنید چرا که سیستم عامل از این کاراکترهای خاص استفاده دیگری می کند
*  به معنای چند کاراکتر نامعلوم
؟ به معنای یک کاراکتر نامعلوم
/ و \   برای جداسازی نام پوشه ها در آدرس یک فایل یا فولدر

الان روشی رو براتون می گم که تا حالا هیچ جایی نه دیده و نه شنیده اید چرا که خودم هم به طور اتفاقی کشفش کردم با این روش می توانید هر اسمی که می خواهید به برای فایلها و پوشه های خود انتخاب کنید چند نمونه رو تو تصویر ببینید

خوب حالا چطوری:
1-از منوی استارت گزینه Run را انتخاب کنید( یا کلید ویندوز را گرفته و R را فشار دهید)
در Run دستور charmap را نوشته و OK
2-پنجره ای که باز شده است لیست کاراکترهای فونت های نصب شده بر ویندوز را نشان می دهد می توانید کاراکترهای دلخواه را با دابل کلیک یا کلیک و انتخاب Select از پایین پنجره ، انتخاب کنید در آخر بر دکمه copy کلیک کرده تا کاراکترهای انتخابی کپی شوند
3-حالا هر فایل یا پوشه ای را که می خواهید تغییر نام داده و با Paste کردن (ctrl+v را فشاردهید) متن کپی شده ان را به نام دلخواه تغییر دهید
با این روش نه تنها می توانید از کاراکترهای ویژه * ؟ >< / \ | : در نام ها استفاده کر بلکه می توان نام پوشه ها را به شکلکهای مختلف تغیر دهید مثلا پوشه ای که در آن چند فایل موسیقی است را به شکل نت موسیقی نام نهاد

سوال: چرا اینطور می شود؟این نوع نام گذاری نباید انجام گیرد؟
در واقع کاراکترهایی که به شکل ستاره یا علامت ستاره نمایش داده می شوند دارای کد اسکی و یونیکد متفاوتی است یعنی از نظر سیستم عامل این کاراکترها همان ستاره و علامت سوال ممنوع نیستند
سوال: من هنگامی که این کار را انجام می دهم نام پوشه یا فایل به صورت مستطیل کوچکی در می آید؟ مشکل کجاست؟
همانطور که گفتم این کاراکترها دارای کد متفاوتی نسبت به علامتهای خاص مثل * ؟ هستند پس برای نمایش صحیح آنها باید از فونت خودشان استفاده شود در پنجره Character Map در منوی کشویی لیست فونت های نصب شده در ویندوز نمایش داده می شود ولی ویندوز فقط از یک فونت برای نمایش نام فایل ها استفاده می کند که در ویندوز اکس پی tahoma است پس شما هم کاراکترهای خود را از همین فونت انتخاب کنید
می توانید با راست کلیک در جایی خال در دسکتاپ و انتخاب Properties و سپس Appearance و کلیک بر دگمه advanced و انتخاب icon  از منوی کشویی فونت مورد استفاد را ببینید یا تغییر دهید (مثلا می توانید فونت سیستم را به فونت جالبی مثل نستعلیق تغییر دهید)

مخفی سازی فایل در درون عکس توسط نرم افزار WinRar

در حاضر نرم افزار WinRar را میتوان معروفترین و همچنین قدرتمندترین نرم افزار فشرده سازی فایل دانست. بسیاری از کاربران از این نرم افزار به منظور فشرده سازی فایلها و همچنین باز کردن فایلهای فشرده rar و zip استفاده میکنند. اما از این نرم افزار میتوان استفاده دیگری نیز کرد! در این ترفند قصد داریم به معرفی ترفندی بپردازیم که با بهره گیری از آن میتوان یک فایل یا یک فولدر را در داخل یک عکس مخفی ساخت! به شکلی که پس از مخفی سازی شما تنها یک عکس خواهید داشت و تنها با باز کردن عکس توسط خود نرم افزار WinRar میتوان به فایل دسترسی داشت. از این ترفند میتوان به عنوان یک شیوه بسیار حرفه ای مخفی سازی فایل و فولدر نام برد.
برای این کار:
شما به یک فایل تصویر با فرمت GIF و یا JPG و همچنین فایل یا فولدری که میخواهید مخفی کنید نیاز خواهید داشت.
ابتدا باید باید فایل یا فولدر مورد نظر را توسط خود نرم افزار WinRar فشرده سازی کنید. بدین منظور روی آن راست کلیک کرده و Add to archive را انتخاب کنید. محض نمونه نام آن را netclick.ir.rar بگذارید. 
اکنون این فایل فشرده که قصد مخفی سازی آن را دارید را در کنار تصویر مورد نظر خود که به عنوان مثال netclick.ir.jpg نام دارد قرار دهید.
یعنی این دو فایل در کنار هم و در یک پوشه.
حال ، از منوی Start وارد Run شده و دستور cmd را وارد کرده و Enter بزنید تا وارد Command Prompt شوید.
اکنون در داخل CMD به فولدری که این دو فایل در آن قرار دارد مراجعه کنید. (یادآوری میشود برای تعویض دایرکتوری در CMD از دستور cd استفاده میشود.)
پس از مراجعه به دایرکتوری مورد نظر ، کافی است کد زیر را در CMD وارد کرده و Enter بزنید:
copy /b netclick.ir.jpg + netclick.ir.rar New-netclick.ir.jpg 
در کد فوق netclick.ir.jpg نام عکس اولیه ، netclick.ir.rar نام فایل فشرده که قصد مخفی سازی آن را داریم و در پایان New-netclick.ir.jpg نام عکس تولیدی جدید است که فایل فشرده در آن مخفی میشود.
حالا کافی است به فولدری که فایلها در آن موجود بود مراجعه کنید ، یک عکس با نام 
New-netclick.ir.jpg ایجاد شده است. تصویر این عکس همان عکس اولیه است ، اما در داخل این عکس جدید فایل فشرده ما نیز مخفی شده است که به هیچ وجه قابل مشاهده نیست!
اما برای دستیابی به فایل مخفی شده کافی است روی عکس تولید شده راست کلیک کرده و از Open with روی Choose Program کلیک کنید. در صفحه باز شده از میان لیست برنامه ها WinRar را انتخاب نموده و OK کنید. خواهید دید که نرم افزار WinRar عکس شما را به گونه ای اجرا میکند که فایل مخفی شده در دل عکس نیز پدیدار میگردد! حالا کافی است در WinRar دکمه Extract to را بزنید تا فایل فشرده از دل عکس خارج گردد.

با WinRAR فایل ها را بیشتر از حد معمول فشرده کنید

در حال حاضر میتوان با اطمینان گفت نرم افزار WinRar بهترین و معروف ترین نرم افزار فشرده ساز در جهان است. توانایی این نرم افزار در فشرده سازی فایل های مختلف بارزترین قابلیت WinRar است. اما ما در این ترفند قصد داریم روشی را به شما معرفی کنیم که با بهره گیری از آن میتوانید فشرده سازی این برنامه را تا حد زیادتر بهبود ببخشید. 
برای این کار:
ابتدا بر روی فایل یا فولدر مورد نظر راست کلیک کرده Add to archives رو انتخاب کنید.
در پنجره ی باز شده Compression method را بر روی Best قرار دهید. 
نکته اصلی اینجاست که شما باید تب Advance رو انتخاب کنید و سپس دکمه Compression رو بزنید در قسمت Text compression گزینه ی Force را انتخاب کنید ؛ مقدار Prediction order را 63 و مقدار Memory to use ,MB را 128 قرار دهید.
دقت کنید به هیچ کدام از نتظیمات دیگر دست نزنید چرا که نتیجه ی معکوس میدهد. 
در پایان Ok را زده و در پنجره بعدی نیز با فشردن Ok خارج شوید.

ساخت فایلهای متنی مخفی و جادویی با Notepad

ساده ترین و آشناترین فایلهای نوشتاری ، فایلهای متنی با پسوند txt هستند که در ویندوز این فالیها عموما با نرم افزار Notepad ساخته می شوند .
در ترفندی که امروز معرفی خواهیم کرد ، یاد خواهید گرفت تا چطور تنها با کمک سیستم عامل Dos و Notepad ویندوز ، یک فایل جادوئی با نوشته های مخفی بسازید که تنها خودتان قادر به مشاهده آن باشید !
حتی می توانید یک متن ثانویه نیز در نظر بگیرید تا اگر شخصی قصد مشاهده فایل متنی شما را داشت آن متن را ببیند … نه متن اصلی را !
این ترفند کاربردهای مختلف و جالبی می تواند داشته باشد .
به طور با استفاده از این ترفند جالب می توانید یک دفترچه خاطرات شخصی ساده را که تنها خودتان قادر به مشاهده آن هستید تهیه کنید واگر دیگران قصد مشاهده خاطرات شما را بدون اجازه شما داشته باشند یک متن ثانویه (و یا حتی خاطرات جعلی) را مشاهده کنند نه خاطرات اصلی شما را !

و یا فرض کنید شما نیز از جمله افرادی هستید که در سایتها شبکه های اجتماعی و تالارهای گفتگوی مختلفی عضو هستید و فعالیت می کنید و به دلیل تعدد Username ها و password ها قصد دارید تا همگی آنها را در جایی ذخیره داشته باشید تا هر موقع احتیاج داشتید با مراجعه به لیست تهیه شده خودتان به راحتی وارد سایت مورد نظر شوید . اما کافی است تا لیست شما در اختیار یک غریبه قرار گیرد تا به راحتی به تمامی اطلاعات شخصی و مجازی شما دسترسی پیدا کند . اما با استفاده از ترفندی که امروز معرفی خواهیم کرد می توانید مطمئن باشید که کسی غیر از خودتان امکان دستیابی به فایل txt‌ تهیه شده را نخواهد داشت و یا حتی با کمی زیرکی می توانید username‌ و password‌ های جعلی را در نظر بگیرید و به عنوان متن ثانویه در نظر بگیرید تا شخصی که قصد دسترسی به اطلاعات شما را دارد را سر کار گذاشته و به به ریشش بخندید !
و صدها مثال کاربردی دیگر …
فکر می کنم هر چه زودتر بریم سراغ آموزش بهتر باشه … با ما همراه باشید …
برای این کار ابتدا با تایپ عبارت cmd در بخش Run‌ ویندوز وارد پنجره Command Prompt شوید تا امکان دستیابی به سیستم عامل Dos را داشته باشید .
حال به مسیری که قصد ساختن یک فایل جادویی را دارید بروید .
»» دقت داشته باشید این مسیر حتما باید یکی از درایوهایتان که نحوه پیکربندیِ فایل سیستم آن NTFS است باشد و اگر درایوتان FAT یا FAT32 باشد چنین ترفندی عملی نخواهد بود .
خوب حالا اسم دو فایل txt‌ را در ذهن خود در نظر بگیرید .
به طور مثال من دو اسم shahvar.txt‌ و safa.txt را در نظر می گیرم و آن را در ریشه درایو C ایجاد می کنم . در پنجره Command Prompt ابتدا نام برنامه Notepad را نوشته و سپس اولین نام انتخابی خود را تایپ کرده و سپس یک دو نقطه ( تایپ کرده و پس از آن نام فایل انتخابی دوم خودتان را بنویسید و سپس کلید Enter را در صفحه کلید بزنید .
توضیح اینکه : اسم فایل اول اسم نهایی فایل ذخیره شده و اسم دوم در حقیقت رمز عبور برای دستیابی به فایل است پس آنها را به خاطر بسپارید .
پس از این کار بلافاصله برنامه notepad ویندوز اجرا شده و پنجره پیغامی را همانند شکل زیر مشاهده خواهید کرد :
با کلیک بر روی دکمه Yes پیغام داده شده را تایید کنید .
حالا متنی را قصد دارید تا در حالت عادی مخفی باشد را تایپ کرده و فایل را ذخیره کنید
خوب کار تمام است !
می توانید در ویندوز وارد مسیری که فایل txt را ایجاد کرده بودید شوید و آن را اجرا کنید …
بله شما هیچ متنی را در فایل ذکر شده نخواهید یافت !
فایلی که به این شیوه ایجاد کردید در حالت معمول در ویندوز ، Dos‌ و هیچ جای دیگری قابل اجرا نیست و برای نمایش متون آن نیاز به کلمه عبور خواهید داشت …
کدام کلمه عبور ؟
بله درست حدس زدید … همان نام دوم فرضی که انتخاب کردیم … اما چطور باید از کلمه عبور برای نمایش فایل استفاده کنیم ؟
جواب ساده است … کافی است دقیقا همان دستوری را که برای ایجاد فایل در محیط Dos وارد نمودید را مجدداً تایپ کنید و Enter‌ را بزنید .. اینبار چون این فایل را از قبل ایجاد کرده بودید به جای ایجاد فایل جدید فایل ساخته شده قبلی را با متون مخفی شده خود خواهید یافت …
خوب حالا می توانیم یک متن ثانویه هم در نظر بگیریم تا بازدید کننده از همه جا بی خبر فایلمان به جای مشاهده متن اصلی متن جعلی را مشاهده کند …
می تونید حدس بزنید چه باید کرد ؟ جواب خیلی ساده است …
اگر دقت کرده باشید هنگامی که در ویندوز فایلی را که با این ترفند ایجاد کرده اید را بازگشایی می کردید یک فایل txt بدون متن را مشاهده می کردید و خبری از متون مخفی نبود … کافی هست فایل را در ویندوز به شیوه معمول باز کنید و متن ثانویه خود را نوشته و آن را ذخیره کنید در این حالت اگر فایل به صورت معمول بازگشایی شود یک متن را خواهید دید و اگر با استفاده از کلمه عبورتان اجرا شود متن دیگری را نمایش خواهد داد